piątek, 28 lipca 2017

Food book #90 - zupa porowo - ziemniaczana

Zupę, a raczej krem porowo - ziemniaczany tak łatwo zrobić! I do tego warto, bo por jest bardzo zdrowym warzywem! A jakim smacznym!


Do zrobienia zupy/kremu potrzebowałam:

- włoszczyzny i udka z kurczaka ( do zrobienia wywaru mięsnego ),
- 1 por,
- 4 ziemniaki,
- masło klarowane,
- 2 ząbki czosnku,
- pestki dyni, natka pietruszki ( opcjonalnie ),
- sól, pieprz, cynamon, ziele angielskie, liście laurowe.



Najpierw ugotowałam wywar mięsno - warzywny. Do 1,5 litra zimnej wody wrzuciłam udko z kurczaka. Chwilę je podgotowałam, wrzuciłam włoszczyznę, parę ziarenek ziela angielskiego, dwa liście laurowe, pieprz ziarnisty i sól.  Gotowałam jakieś 30 minut.


W tym czasie dokładnie umyłam, obrałam, pokroiłam pora i 4 ziemniaki. Następnie w dosyć dużym garnku rozpuściłam 2 łyżki masła klarowanego, do którego dodałam dwa wyciśnięte ząbki czosnku, łyżeczkę cynamonu, sól i pieprz. Wszystko chwilę podsmażyłam.

Dorzuciłam pora, a po chwili ziemniaki pokrojone w kostkę. Smażyłam jeszcze parę minut.


 Następnie zalałam wszystko bulionem, używając do tego sitka, żeby pozbyć się ziaren i liści laurowych. Warzywa pokroiłam i wrzuciłam z powrotem do zupy. Gotowałam jakieś 15 minut.


Na końcu wszystko zblendowałam i zupa/krem gotowa :)


Udekorowałam ją pestkami dyni i natką pietruszki. Polecam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz